Ako to je z oslabenou imunitou detského organizmu – nedostatok voľnosti

obranaZačala Vaša ratolesť chodiť do školy a v momente sa začala trápiť s najrôznejšími respiračnými ochoreniami, ktoré sa mu pre tým vyhýbali? Asi každého by napadlo, že je to v dôsledku nového kolektívu, zloženého zo samých chorľavých detí. Nazdávate sa, že stačí jednoducho iba počkať, kým si jeho organizmus na dané prostredie zvykne? Ale čo ak pravda leží trošku inde?

Stačí sa vžiť do prípadu, do ktorého je dieťa vhodené. Od narodenia je vedené k relatívnej slobode. Je vedené, že sa musí všetko naučiť samé, aby všetko preskúmavalo. Naraz však príde deň, kedy je nútené sedieť v lavici, nesmie rozprávať a iba počúvať čo pani učiteľka rozpráva. Vo veľa prípadoch stačí iba prejsť o triedu vyššie a zriedka kedy narazíme na nadšené tváričky, ale iba na odovzdané bytosti s úmyslom si danú vyučovaciu hodinu iba odsedieť.
Najväčším problémom Slovenského vzdelávacieho procesu je systém postavený na kontrole. Založený je na predstave, že dieťa je neposlušné a je potrebné ho skrotiť, potrestať a stanoviť mu pravidlá. Ibaže pre dieťa nastáva nová stresová situácia s vedľajšími účinkami: narastajúcou agresivitou a narušenou obranyschopnosťou.

Agresivita je založená na pocite veľkej nespokojnosti a utlmovaného hnevu. Nie náhodou sa hovorí, že najlepšia obrana je útok. Po náraste agresívneho správania u detí, ktoré stojí za podstatou nevychovanosti a nezvládnuteľnosti od rodičov, nastupuje druhá fáza, kedy sa väčšina detí zlomí. Zrodia sa z nich ľahostajné bytosti, ktorými zostávajú často až do dospelého veku. Zaradia sa do práce a vykonávajú činnosť, v ktorej nevidia žiaden hlbší zmysel, pracujú na miestach, kde ich to nebaví a nedokážu povedať ,, Nie,,.  Z nich sa následne stávajú rodičia, ktorí v rovnakej viere vychovávajú svoje deti a špirála sa uzatvára.

Ako je zrejmé, pre dieťa je nástup do školských zariadení veľkou emocionálnou záťažou. Nielen, že musí navštevovať cudzie prostredie, úplne iné ako bolo zvyknuté, ale na viac začína dlhé obdobie príkazov a zákazov. Tento malý človek sa nielenže musí vyrovnávať so stresujúcimi situáciami, ale musí zároveň odrážať toxíny z okolitého prostredia. Toto všetko je kokteil, ktorý pôsobí na iba sa rozvíjajúci imunitný systém. Smútok ktorý dieťa cíti, oslabuje okruh pľúc. Tento oslabený okruh následne ťažšie odráža toxíny a vznikajú v ňom opúzdrené emócie, mikrobiálne ložiská, stresové záťaže, chronické infekcie a ukladajú ostatné toxíny. Ukladanie tejto patologickej energie a toxínov sa následne prejavuje na fyzickom stave dieťaťa. Respiračný systém je to, čo na tento celý proces najviac dopláca.

Pozrite si príklad Pokračovanie